Coachen en supervisie zijn persoonlijk trajecten om eigen vragen en thematieken te onderzoeken. Ze verschaffen inzicht in hoe de eigen loopbaan naar de toekomst toe, eruit kan zien.

Zelfreflectie is noodzakelijk, instrumenten zoals het P-boekje, intervisie, portfolio en het 4D-spel worden hiervoor gebruikt.

Heliks werkt bij intervisie- en coaching met een aantal instrumenten:

 
 IntervisieSpel
  • Begeleid 4D-intervisiespel (2-6 deelnemers): bij voorkeur 3x verspreid over een half jaar te spelen voor leidinggevenden, PM’ers, gastouders en leerkrachten/IB’ers.
 Pboekje
  • P-spel, P-boekje en Ruggengraat, om jezelf, je persoonlijk waarden, talenten en verlangen in beeld te krijgen.
  • Pedagogische Stem: een levensgroot, systemisch intervisiespel om te ontdekken welke stem jij hebt bij als je in gesprek bent met een kind (1 – 8 spelers) 2 – 3 uur, meerdere keren te spelen om echt inzicht te krijgen in de stem die helemaal van jou is!
  • Bureau-agenda: reflectie en instrument op jouw jaaragenda op een vernieuwende manier in te richten zodat deze je, aan de hand van thema’s het hele jaar door richting geeft.
  • Kinderportret en kinderbespreking: om er achter te komen wat kinderen echt nodig hebben, om te kunnen bieden wat zij vragen. Een nieuwe manier van vragen stellen die ruimte en perspectief geeft en een inspiratiebron voor je onderwijs.